دانستنی های جالب درباره حیوانات | مرکز خرید دام زنده

چگونه می توانیم یک گوسفند خوب بخریم

دانستنی های جالب درباره حیوانات | مرکز خرید دام زنده

چگونه می توانیم یک گوسفند خوب بخریم

نژاد گوسفند فریزین

منشا گوسفند فریزین ناحیه فریزلند در امتداد سواحل شمالی آلمان و هلند و مرز هلند و بلژیک است. گوسفندی سفید با دمی نازک و فاقد پشم شبیه دم موش می باشد. بزرگترین و مهمترین گوسفند شیری آلمان است اما بواسطه حضور گاو پر تولید هلشتاین که بومی شمال آلمان و هلند می باشد گوسفند ایست فریزین بصورت محدود در گله های 7 تا 10 راسی در شمال آلمان جهت مصارف شخصی شیر و گوشت پرورش می یابد


ویژگی ها


در بین نژادهای شیری بیشترین مقدار تولید را دارد تولید شیر این نژاد بین 300 تا 600 کیلو گرم و طول دوره شیر دهی بین 210 تا 300 روز است. البته گزارشهای تایید نشده ای از تولید بیش از 900 لیتر در یک دوره شیردهی در ایالات متحده نیز گزارش شده است.   علاوه بر تولید شیر باروری این نژاد نیز زیاد است. تعداد بره به ازای هر زایش 2/8 راس می باشد. وزن میشها 75 تا 95 کیلو گرم و وزن قوچها 100 تا 125 کیلو گرم است. گوسفند فریزین دارای پشمی سفید رنگ با طول الیاف 120 تا 160 میلی متر و قطر الیاف 35 تا 37 میکرون  و میزان پشم بین 4 تا 5 کیلو گرم است.


با بهترین نژاد های گاو شیری در جهان آشنا شوید . 


استفاده از قوچ های نژاد فریزین


 باعث تولید بره هایی دو رگه با دوقلو زایی بالا و افزایش شیر دهی و طول دوره شیر واری می شود . جهت استفاده از قوچ ها تاکنون به کشور های مختلف مانند فرانسه سوید انگلیس امریکا نیوزیلند و.... وارد شده و پرورش می یابد. امید است در سالهای پیشرو توسط علاقه مندان به ایران نیز وارد شود.